Recenze - Kostičas

čtvrtek, září 24, 2015 0 Comments A+ a-

Kostičas

Samantha Shannon

Počet stran: 480

Nakladatelství: Host

 

Na Kostičas jsem narazila úplnou náhodou. A hned několikrát. Vždycky se mi nějakým způsobem připletl do cesty a mě to k němu zkrátka táhlo. Strašně mě upoutala ta obálka! (Ano, já vím, já vím, "Nesuď knihu podle obalu..", ale posuďte sami!). Je samozřejmost, že obálka není vše, ale zaujal mne i obsah.
 



Bělokabát, amaurotik, Emejci,..

    
Žádný strach, nezbláznila jsem se. Pokud máte na tváři nechápavý výraz, nejste první. Úplně stejně jsem se tvářila i já, po přečtení dvou stránek této dystopie. Kostičas je skvělá kniha, ovšem, pokud rozumíte všem novým termínům. A já nerozuměla. Vlastně jsem byla zpočátku úplně zmatená, postupně jsem si však na všechna nová slova jako je knajpa, flux, bělokabát a spoustu jiných, začala zvykat. Když už jsem byla před polovinou knížky (dejme tomu na 212 stránce), řekla mi jedna z mých kamarádek, která dostala Kostičas k Vánocům stejně jako já, že se na konci knihy nachází slovníček. Přála bych vám vidět v tu chvíli můj obličej. Něco takového mě vůbec nenapadlo. Já totiž už ze zvyku na konce knížek nelistuji, aby mé oči nespočinuly na nějakém klíčovém slovu, které prozrazuje konec.
     
Po pečlivém prostudování slovníku těchto roztodivných pojmů, jsem se konečně mohla plně soustředit na děj, který je opravdu senzační!

A teď k příběhu 

Kniha nás zavádí do roku 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka“ či „posel“ — je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…


Hodnocení 

Kostičas je úžasná knížka. Zprvu můžete být maličko zmateni, ale po přečtení slovníku se budete mnohem lépe orientovat a skvěle vám poslouží i mapka (viz. první obrázek) a přehled Sedmi řádů jasnovidosti (viz. druhý obrázek). Mimo to má knížka překrásně zpracovanou obálku s mnoha detaily, které jsou pastvou pro oči. Myslím, že by se Kostičas mohl líbit fanouškům trilogie Hunger Games, nebo Divergence.
V říjnu vychází druhý díl Kostičasu pod názvem Vidořád.

85%

Přehledná mapa Prvního Šeolu

 

Sedm řádů jasnovidosti




Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥