Recenze - Papírová města

pátek, října 30, 2015 4 Comments A+ a-

Papírová města

John Green

Počet Stran: 285

Nakladatelství: Yoli

Hezký večer všem! Po přečtení románu Hvězdy nám nepřály přišlo takové to silné nutkání přečíst si další knížku od Johna Greena. Tehdy jsem v knihkupectví sáhla po Papírových městech. Doteď jsem z nich tak trochu na rozpacích, jelikož (jak jsme se shodli s kamarádem) ten konec byl prostě, jak to říct, divný. To bych ale moc předbíhala. Nejdříve si povíme, o čem Papírová města jsou.



Je to takový příběh o dospívání. Quentin je do Margo blázen odmalička, ta se s ním však už dávno nebaví a přátelí se s jinými. Na škole je Margo považována za legendu. Ptáte se proč? Může za to především její nespoutanost a časté, předem neohlášené dobrodružné výpravy, které trvají i několik dní. Nikdo neví, kdy Margo zase zmizí, ani kdy se opět objeví. Její rodiče tím dovádí k šílenství. Jednoho večera se však Margo objeví u Quentinova okna a vyzve ho, aby s ní podnikl výpravu za pomstou. Quentin s Margo tropí neuvěřitelné hlouposti, nad ránem se oba vrací do svých domovů. Ráno se však Margo neukáže ve škole a když Quentin objeví vodítka k jejímu zmizení, vydává se jí hledat. Čím hlouběji se Quentin ponořuje do pátrání, tím více zjišťuje, že si vůbec není jistý, zda je Margo skutečně taková, jakou si ji představoval...

 

     
Zpět k té mojí rozpačitosti. Papírová města nejsou špatná, ale něco mi tam prostě chybělo. Emoce zkrátka nebyly namístě. Margo mi byla nesympatická už od začátku. Je typickým příkladem těch samolibých dívek, které si myslí, že jim patří svět. Celá škola se jim klaní, uctívají je, pro mladší jsou symbolem dokonalosti. Nevím, jestli to byl záměr, nejspíš ano, ale mně to dojem z knihy trochu kazilo. Quentin je naprostý opak a pořádně neví, co chce. V knize se opět filozofuje a filozofuje a filozofuje... Myslím si, že by to někdy mohlo být lidem trochu protivné. Ale abych tady jen nekritizovala. V Papírových městech jsou momenty, kdy jsem se opravdu nasmála. Scény tak vtipné, že jsem od nich nemohla odtrhnout oči. John Green je mistr ve vypravování a umí podat příběh tak poutavě, že se vám kniha čte jako po másle. Jeho citáty jsou nezapomenutelné, vtipné, dojemné. Nebudu si ale nic nalhávat. Podle zakončení bych očekávala nějaké pokračování. Upřímně bych chtěla vědět, jak by se vše vyvíjelo dál.


Hodnocení:

75%


A co vy? Četli jste Papírová města? Jak byste si představovali pokračování?
Napište mi do komentářů, váš názor mě zajímá! :)

Mohlo by se vám také líbit:
Recenze-Hledání Aljašky 
John Green a jeho nekonečna

    

    

4 milých komentářů

Write milých komentářů
Unknown
AUTHOR
5. listopadu 2015 16:02 delete

Úžasný článek i blog (mimochodem moc se mi líbí tvoje grafika). Knížku jsem četla a strašně moc se mi líbila, hlavně ty poslední kapitoly :D

Reply
avatar
5. listopadu 2015 16:49 delete

Děkuji moc! ❤ Tak to jsem ráda, říkala jsem si, co si o grafice myslí ostatní... Poslední kapitoly byly skutečně nejlepší a nejzábavnější. :D

Reply
avatar
17. listopadu 2015 21:26 delete

Papírová města se mi ze všech knih od Johna Greena líbila nejméně, opravdu mě nezaujala a musela jsem se k jejímu dočtení opravdu nutit :D Tvůj blog je úžasný, jsi nenucená, dokážeš zaujmout a hlavně jsi aktivní, doufám, že budeš slavit velké úspěchy!

Reply
avatar
17. listopadu 2015 22:00 delete

Byla to slabší knížka... Opět ti děkuji, jsi úžasná, to, co jsi mi napsala, pro mě opravdu hodně znamená. ❤ Ani nevím, co dodat, doufám, že tě nezklamu. Vážím si tě... :)) ❤

Reply
avatar

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥