Čaj o páté s Knihomolkou

by - listopadu 21, 2015



Hezké odpoledne! Sobota se nám ohlašuje a já vás chci s obrovskou radostí přivítat u dalšího Čaje o páté s Knihomolkou. Hned v první řadě bych chtěla poděkovat všem za podporu, již jste mi vyjádřili u minulého dílu. Blog trhal rekordy v zobrazenosti, počtu komentářů (♥), dokonce mi zde přibyli noví pravidelní čtenáři, což považuji za velký úspěch! A právě jim patří ty obrovské DÍKY, bez nich bych zde přeci nemohla být. Snažím se svou tvorbou vnášet pozitivní energii do všech životů, snad se mi alespoň zčásti daří. Už máte v rukou horký šálek čaje? Nemáte? V tom případě to běžte honem rychle napravit, Čaj o páté začíná! :)




Venku je zataženo, prší, fouká vítr, máte náladu pod psa. Určitě znáte průběh takového dne. Nemůžete se zabavit, každá činnost je vám na obtíž, v televizi vysílají jen stupidní telenovely. Z takové situace jsou možná dvě východiska - obléknout si příjemné oblečení, uvařit čaj, zakousnout sušenky, zachumlat se do vyhřáté postele, otevřít skvělou knihu a celý den nevytáhnout paty z domu. Zda-li vás ani tato představa neláká, jsou namístě francouzské komedie. Neznám lepší antidepresivum, než Francouze a jejich bezprostřední humor, věřte mi. Pokud umíte správně hledat, máte zábavu na celé odpoledne vystaráno. 
     
Zrovna před nedávnem se mi přihodila přesně taková situace, kdy člověk potřebuje zvednou náladu kvalitní komedií (momentálně nemám na mysli žádnou americkou "béčkovinu"). Brouzdala jsem po internetu, zadávajíc všemožné kombinace slov, až jsem objevila film "Co jsme komu udělali?". Claude a Marie Verneuilovi jsou svým založením provinční milovníci staré dobré Francie, silně věřící katolíci a ve svém okolí patří mezi vážené občany. Mají čtyři dcery - Isabelle, Odile, Ségolène a Laure. V jejich výchově se vždy snažili uplatňovat konzervativní metody, vštěpovali jim hodnoty, jež považovali za správné. Dnešní doba je poněkud konfrontuje s mnoha věcmi, jako je kupříkladu multikulturní či náboženská tolerance. Vždy však byli shovívaví, a tak museli postupně přežít tři svatby svých dcer. První si bere muslima, druhá Žida, třetí je provdána za Číňana. Jejich poslední naději na "normální" svatbu skýtá nejmladší dcera, která potkala katolíka Charlese. Jenže i zde máme menší háček.

Již od začátku jsem se úžasně bavila, film mne naprosto odboural. "Co jsme komu udělali?" není jediná francouzská komedie, jež stojí za zhlédnutí. Dále mohu s čistým svědomím doporučit "Drž hubu!" v hlavních rolích se objeví Jean Reno a Gérard Depardieu. Ruby (Reno) je profesionální zloděj, kterého těsně po ukrytí lupu chytne policie, Quentin (čtěte "Kentán") je Rubyho pravý opak, svou upovídaností přivádí spoluvězně k sebevraždám. Ruby odmítá po zatčení s kýmkoli komunikovat, čímž policii vnukne nápad, dát ty dva dohromady.
     
Mezi mé oblíbené též patří "Návštěvníci", "Wasabi", "Kam se poděla sedmá rota?", "Četník ze Saint Tropez" a mnoho dalších.

Máte také rádi francouzské komedie, nebo je naopak moc nemusíte? Jaké filmy se líbí vám? Napište mi, budu moc ráda. :)

   

  













You May Also Like

3 milých komentářů

  1. Film Co jsme komu udelali? jsem nedávno viděla a byl úplně super �� jinak Čaj o páté se mi moc líbí, určitě v něm pokračuj! ��

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře jsou pro mne největší odměnou. ♥

Copyright © Barbora Voříšková, 2015 - 2017

Vše, co naleznete na tomto blogu, podléhá autorským právům. Proto vás žádám, nekopírujte, nekraďte, nevydávejte cizí díla za své. Buďme k sobě féroví. Svět pak bude zase o kousek lepším místem.