Čaj o páté s Knihomolkou

by - listopadu 14, 2015


 
Přeji všem příjemné odpoledne. Minulý díl u vás slavil úspěch, zahrnuli jste mne velkým množstvím shlédnutí a milých komentářů, a tak doufám, že i ten dnešní zvedne náladu nejen mně, ale především vám! Čaj o páté se ponese v takovém nostalgickém duchu. Nostalgii evokuje nejen vzpomínka na moji nejoblíbenější autorku z dětství, ale i horký šálek pravého anglického čaje, jež jsem zakoupila v Marks & Spencer v Londýně. Pohrávám si s myšlenkou sepsání dne po dni, k mým zápiskům bych samozřejmě přidala fotky z mnoha úžasných míst, které jsme navštívili, a podělila se s vámi o ty skvělé zážitky. O tom však někdy příště, teď se hezky usaďte s horkým hrnkem v rukou a čtěte až do konce! :)




Co kniha od Jacqueline, to srdcovka. Ani nevím, jak je to dlouho, kdy jsem dostala darem Nejdelší velrybí píseň a poprvé se zamilovala. Opravdu živě si ale pamatuji to obrovské pouto, které mezi námi vzniklo. Ilustrace Nicka Sharratta dělají z každé knihy doslova magické dílo. Obálka je jednoduchá, přesto z ní vyzařuje originalita, pestrost, detailní zpracování. Obrázky v knize jsou černobílé, dokonale však vyjadřují situaci a pocity daného momentu. 

     
Jacqueline Wilsonová je brilantní vypravěčkou. Její upřímnost, přímočarost a především originalita je právě to, co z ní dělá výjimečnou autorku neméně výjimečných děl. Vkládá do knih duši a to ne ledajakou. Duši dítěte. Pokud Jacquelininy knihy znáte, jistě mi dáte za pravdu, že má dokonale zmapované veškeré chování dětí. Ať už je to panovačnost, ve které malé děti grandiózně vynikají, umíněnost, to je obecně další dětská vlastnost, upřímnost, nechápavost a zkrátka vše, co k neposkvrněné dětské mysli patří. Tato její schopnost mne přivádí k myšlence, že sama Jacqueline musí mít stále alespoň z části duši, která nikdy úplně nedospěla. 

     

Od Nejdelší velrybí písně jsem se nemohla odpoutat, je to neuvěřitelně dojemná kniha plně nabitá emocemi. Vypráví ji desetiletá Ella (doufám, že jí je deset, momentálně si tím nejsem zcela jistá), jejíž kamarádka si našla jinou nejlepší kamarádku. Její nevlastní táta je unavený a nevrlý a malé miminko v jednom kuse řve. Nejhorší je ale to, že Ellina milovaná maminka, jediný člověk, který jí rozumí, leží v nemocnici v kómatu. Nemůže s Ellou mluvit, nemůže ji pohladit, nemůže ji obejmout. Nový projekt ve škole vypadá zpočátku nudně, ale čím více se toho Ella dozvídá o velrybách, tím více ji fascinují. Velryby dokáží zpívat celé hodiny, posílají si pod vodou své písně lásky. Mohla by se velrybí píseň dostat až k mámě do jejího vzdáleného a mlčenlivého světa? 
     
Nejdelší velrybí píseň byla též první knihou, která ve mně probudila nějaké hlubší pocity a zároveň byla knihou, u které jsem poprvé plakala. I když to nerada přiznávám, no co... 
Knihy Jacqueline Wilsonové jsou nutnost bez ohledu na věk. Nezáleží na tom, jestli je vám deset, nebo sto, tyhle milé, dojemné knihy vás vždycky dostanou.

A co vy? Četli jste knihy od Jacqueline a líbily se vám? A co říkáte na dnešní Čaj o páté? 
Napište mi do komentářů! :))

     
    



You May Also Like

25 milých komentářů

  1. Moc fajn článek! Začala jsem Tě sledovat! :D Tady je můj nový článek, budu ráda když si jej přečteš, okomentuješ a nebo se přidáš na můj blog pomocí tlačítka. :D
    http://clairer-blog.blogspot.cz/2015/11/before-i-die-tag.html

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek na uvolnění ! :) Rozhodně v takových pokračuj, je to moc fajn. :)
    http://readersari.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, že v tobě článek vzbudil dobré pocity! :) Opravdu velké díky! :) ❤

      Vymazat
  3. Jee, ty pises hezky. Mam rada, kdyz si umi blogeri pohrat se slovy. A libi se mi ten design obrazku "caj o pate":). Bala jsem se, kdyz jsi mi napsala, ze jsi novacek, ze to bude blog blaznive pubertacky, takze jsem rada, ze jsem misto toho objevila kvalitniho blogera s velkou slovni zasobou, kreativitou a s prijemnym vzhledem blogu. K tematu: Od teto autotky jsem kdysi neco cetla, bohuzel si nevzpomenu co, ale libilo se mi to:). Tuto autorku i doporucuju detem a tvoje shrnuti teto konkretni knihy me zaujalo, vypada to mile a emotivne:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé! A já děkuji tobě, že jsi mi dala šanci i přes prvotní obavy...! :) Jsem potěšená a nadšená! ❤ Moc to pro mě znamená..:) Chtěla jsem něco originálního na ten obrázek k tématu, tudíž jsem si jej vytvořila sama a pravděpodobně splnil účel (doufám)... Opravdu díky, díky, díky! Čeká mě dlouhá cesta a vaše podpora je k nezaplacení... ❤

      Vymazat
    2. Nz, napsala jsem jen pravdu :D. Chapu te, ja zacala v lednu a byla jsem hrozna, neco jsem nevedomky i vyspoilerovala, ale naucila jsem se:). Tak hodbe stesti. Jestli mas instagram, pridej si me: Adrisbooks.

      Vymazat
    3. No, je pravda, že jsem tu už nějaké spoilery určitě hodila.. :D Vážně děkuju a insta mám, přidám si tě. :))

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Píšeš pěkně, ale mně by se víc líbilo, kdyby ten text nebyl tak jednolitý. Hůř se mi to čte.
    Jinak teda super! Díky za recenzi :)

    http://gabux-creativity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš jednolitý, jako že by bylo lepší rozdělit text na více odstavců s mezerami pod sebou, nebo máš na mysli něco jiného? Jinak díky :)

      Vymazat
  6. Moc krásný článek!Také jsem Jacqueline četla <3,naprosto jsem je hltala.Velrybí písen jsem ale ještě nečetla :),vypadá jako hezká knížka :D.Moc se těším na další čaj o páté :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, díky! :) Dlouho jsem od Jacqueline nic nečetla, uvažuji o nějakém re-readu, i přesto, že jsou to spíše dětské knížky, to mi ale vůbec nebrání..❤ Čaj o páté bude příští sobotu, tak snad nezklame. :)

      Vymazat
  7. ako malá som jej knižky rada čítavala, no o tejto som ani nevedela, takže možno sa do nej pustím :) a určite spíš dni v Londýne aj s fotkami!! tiež som tam bola v septembri a napísala som o každom jednom dni :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, sepíšu. :)) Budu to mít alespoň všechno hezky pohromadě. EU se vyznamenala, všude byli samí Češi. Šli jsme v Toweru - "Hej, vy jste Češi? Nazdár!" "Ahoj, co vy tady děláte? To je fakt vtipný, že se potkáme zrovna v Londýně!" Ano, normálně na ulici své kamarády nepotkáte, ale jednou si vyrazíte do Anglie a sejdete se v londýnském Toweru. :D Bylo to tam skvělé, no, sami si brzo budete moct přečíst.. ;) A moc ti děkuji. :))

      Vymazat
  8. Musím si nejdříve nějakou knihu, kterou popisuješ, přečíst. Protože čtu naprosto všechny žánry (já jsem takový knihodur:)), nebude mi činit problém, přečíst si ani toto. Podle knihy a toho, co jsi napsala, si potom mohu udělat obrázek o tobě a tvém psaní. Jinak úplně super napsáno. Podle toho, jak jsi to napsala, mne ta kniha láká. Já vždycky než si koupím knihu, si na www.databazeknih.cz přečtu hodnocení ostatních a buď koupím nebo ne. Proto už bezhlavě nekupuji knihy (na pálil mne Atlas mraků, kterou jsem s utrpením přečetl do konce jen proto, abych zjistil, proč je to takový světový "bestseller". Proč? Nepochopil jsem - jen takové to davové - "jsme ovce". Díky za psaní, budu tě taky určitě sledovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělám to úplně stejně, pak si člověk koupí knihu a peníze vyletí do vzduchu... :/ Jsem ráda, že Vás moje články baví, opravdu obrovské díky! :))

      Vymazat
  9. Já jsem Wilsonovou začínala a tak jsem přečetla snad milion jejích knih a i někdy teď si je s radostí přečtu vždy se vrátím do dětství. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím naprosto souhlasím, její knihy mě nikdy neomrzí. :) Díky za hezký komentář..:))

      Vymazat
  10. Moc hezký článek :) J.Wilsonovou jsem v dětství taky četla. Ne nijak zásadně ve velkém měřítku, ale přesto jsem se k několika jejím knihám dostala a vím, že mě bavily :)
    Píšeš dobře. Jen tak dál :)
    (jen přátelská poznámka - normálně, když mi někdo napíše, ať ho sleduji, nereaguji na to automatickým zaškrtnutím follow. Ty jsi mě ale zaujala tím, že jsi napsala komentář k tématu mého článku a tvé psaní mě zaujalo, takže máš celkem kliku :D Jinak to follow za follow blogeři nemají moc rádi. Je těžké čekat, ale oni si k tobě cestičku najdou právě díky upřímnému zájmu o jejich články :) doufám, že se neurazíš, že to takhle říkám). Každopádně po přečtení tohohle tě s radostí sledovat budu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu ti děkuji, ani nevím, jak bych vyjádřila svou radost. :) Ano, jsem si toho vědoma, ale nemyslela jsem to jako "follow za follow", prostě jsem to napsala, kdybych tě náhodou zaujala a nejpíš se mi to podařilo. Už jsem četla několik tvých článků dříve a moc se mi líbily. :) Rozhodně uražená nejsem, naopak, jsem ráda za rady a upřímný názor. Samotné by mi bylo trapné žebrat u někoho o follows a čekat, že mě hned všichni začnou sledovat. Moc si tvého komentáře cením a rozhodně ten můj neber jako obyčejné "follow za follow", tak jsem to vůbec nemyslela. :)

      Vymazat
    2. Ano, ano, zaujala :)
      Děkuju moc, tohle se zkrátka nikdy neomrzí poslouchat/číst. Jsi moc hodná :)
      Tak paráda, těší mě, že jsme si to vyjasnily a těším se na tvé další Čaje o páté i jiné články :)

      Vymazat
    3. To ty jsi hodná na mě a já obrovsky děkuju! :)
      Taky jsem ráda a i já se těším na tvé další články, ať už jsou to recenze, nebo cokoli jiného, vždycky je to super! :))

      Vymazat
  11. Tak tohle je má nejoblíbenější autorka z dětství! Asi 12 knih mám i doma a jinak jsem si je půčovala v knihovně.. :) První jsem četla v deseti letech - Vadí, nevadí.. a ty, co vyšly do roku 2010 jsem četla všechny :) Nejvíc se mi líbily Diamantové holky a Moje sestra Jodie ( i když ta je trochu smutná).. A přiznám se, že i teď, když vyjde nová, si ji občas půjčim :D .. ale moc se mi nelíbí, jak píše ty historické.. třeba Vzdušné zámky apod..

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ty jsi jich musela přečíst opravdu hodně! :) K jejím knížkám se taky ráda vracím. Tak zrovna série Vzdušných zámků se mně vážně líbila, ale je to nejspíš věc vkusu. :) Já mám kupříkladu historii ráda a Vzdušné zámky patří k mým oblíbeným. :) Díky za úžasný komentář! ❤

      Vymazat

Vaše komentáře jsou pro mne největší odměnou. ♥

Copyright © Barbora Voříšková, 2015 - 2017

Vše, co naleznete na tomto blogu, podléhá autorským právům. Proto vás žádám, nekopírujte, nekraďte, nevydávejte cizí díla za své. Buďme k sobě féroví. Svět pak bude zase o kousek lepším místem.