Recenze - Hunger Games: Síla Vzdoru

pátek, listopadu 13, 2015 2 Comments A+ a-

Hunger Games: Síla Vzdoru

Suzanne Collins

Počet stran: 342

Nakladatelství: Fragment

Ahoj, konečně je tu pátek, hurá! Původně jsem chtěla vydat recenzi již včera, bohužel, jak je mým zvykem, pořád nestíhám a musela jsem dodělat obrázek, který jsem dnes úspěšně donesla do výtvarky, aby mohl být odeslán do soutěže. Nečekám, že bych něco mohla vyhrát, ale pokud by se tak stalo (o čemž silně pochybuji), ráda se s vámi o tu radostnou novinu podělím.
Nebudu už ale nic zbytečně prodlužovat. Pokud jste četli mé předešlé recenze na Hunger Games, určitě moc dobře víte, jakou skepsi jsem k této trilogii chovala. A světe div se, dnes vám chci představit závěrečný díl v nové recenzi. Můžeme se do toho pustit, snad s ní budete spokojeni.

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.

Proti všem očekáváním přežila Katniss Hladové hry dvakrát, ale ani poté není nikdo v bezpečí. V zemi Panem vypuklo krvavé povstání, tolika hrůzami sužovaní lidé touží po svobodě a míru. Kapitol však prahne po jediném - po pomstě. Katniss, jakožto symbol celé vzpoury, se zotavuje ve třináctém kraji, jehož končiny byly údajně zcela zničeny. A je to právě Katniss, koho touží prezident Snow vidět v kaluži krve.

Otázkou zůstává, zda budou zásoby a zbraně třináctého kraje stačit na krvelačnost mocného Kapitolu. Vše ale závisí především na Katniss samotné. Dokáže se znovu postavit na nohy, přenést se přes minulé i budoucí ztráty a bojovat o čest, o životy nevinných lidí a především o svobodu? Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss nakonec úspěšná? Cena může být hodně vysoká... Jak však řekl Snow: "Naděje, to je jediná věc, která je silnější než strach."

Po přečtení prvního dílu jsem byla ohromená, po přečtení druhého jsem byla nadšená, po přečtení třetího jsem byla spokojená. Musím říct, že jsem se na Sílu Vzdoru nedočkavostí přímo třásla. Teď je dost možné ovlivnění mého myšlenkového proudu shlédnutím filmu, který mne absolutně nudil. Knize zpočátku trvá, než se trochu osmělí a rozjede. Katniss je zničená, nic jí nebaví, stále s něčím není spokojená. Vlastně se jí nemůžu divit, kdo by byl po všech těch hrůzách v pořádku..? I přesto mi její chování chvilku vadilo, to však brzy opadlo. Život ve třináctém kraji je zvláštní, prezidentka Coinová mi vůbec nebyla sympatická. Prostředí je opět popsáno do detailů a působí hodně moderním dojmem. Na nějakou větší akci si musíme počkat, ovšem když nastane osudová chvíle, stojí to za to.

V Síle Vzdoru se odehraje plno zvratů, ať už čekaných, nebo nečekaných. Též nás čekají nemilé ztráty, jež nezasáhnou pouze srdce knižních hrdinů, ale i ta naše.

I přes nějaké výtky slušné zakončení, celou trilogii doporučuji. :)

90%