Recenze - Hunger Games: Aréna Smrti

středa, listopadu 04, 2015 11 Comments A+ a-

Hunger Games: Aréna Smrti

Suzanne Collins

Počet stran: 328

Nakladatelství: Fragment

 

Ahoj, jsem zpět a se mnou přichází i nová recenze. Abych byla upřímná, bývala jsem k Hunger Games skeptická. Každý o nich mluvil a já pořád jen poslouchala, jak je to úžasná a skvělá knížka. Přišlo mi to jako takový obrovský trend, kdo nečetl, respektive neviděl Hunger Games, jako by žil v minulém století. Neskutečně mě to otravovalo a nálada na přečtení té knihy prostě nepřicházela. Hunger Games sem, Hunger Games tam. Jednoho dne však přišel nečekaný zvrat. Netuším, co se stalo, jestli snad zasáhla vyšší moc (ehm, ne, nejsem věřící...), ale zcela spontánně jsem se rozhodla, že si Hunger Games pořídím. Chodila jsem kolem dokola celého knihkupectví a říkala si: "Koupit, nekoupit, koupit, nekoupit,... Sakra, už se rozhodni!" Ještě třikrát jsem prošla okolo úseku se sci-fi, fantasy, když jsem se konečně rozhodla. "No co, všechno je jednou poprvé!" Proletělo mi hlavou během placení. Jestli jsem litovala? Rozhodně ne.

 

Jmenuji se Katniss Everdeenová a posílají mne zemřít.

      
Vítězství znamená bohatství a slávu, prohra jistou smrt. Dvacet čtyři Splátců, jen jeden vítěz. Hunger Games začínají. V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol zde vládne tvrdou a krutou rukou. Poslušnost občanů si udržuje kláním Hunger Games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou dvanáctiletou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss je však schopná přežít i v těch nejhorších podmínkách. Otázkou je, zda-li jí její odvaha a inteligence bude stačit. Do hry vstupuje přátelství i láska, které však nelítostné hry nepřejí. 


Kniha mne opravdu nadchla a mile překvapila. Postavy mají charakter a hloubku, nejsou to jen "nafouklé bubliny". Autorce se povedlo bravurně vykreslit prostředí krajů a Kapitolu, člověku se zapojí fantazie. Kniha vás pohltí a vy ji budete mít potřebu přečíst jedním dechem. Má atmosféru, detailní prostředí, což čtenáři způsobí pocit, že se stal součástí příběhu. Příběh nemá potřebu cokoli kopírovat, je plný zvratů, dojemných momentů, šťastných i nešťastných chvil, humoru, napětí,... Má vše, co si čtenář od tohoto žánru může přát. V knize nejsou žádné sáhodlouhé pasáže o ničem, děj není nijak natahovaný, na nic si nehraje.
     
Opravdu jsem se bavila, ten večer, kdy jsem si Hunger Games přivezla domů, jsem měla téměř polovinu přečtenou a nikdo mě od ní nemohl odtrhnout. Trochu jsem se zastyděla za tu svou skepsi, ale každý má přeci někdy trochu zbytečné předsudky... Druhý den jsem měla přečteno a prahla jsem po dalším dílu. Všimla jsem si, že byly po Hunger Games vydány i jiné knihy s podobnou tématikou, které jsou už pak často kopiemi a slátaninami všech možných fantasy. Hunger Games jsou prostě originál. 


Hodnocení: 

95%


Mohlo by se vám také líbit:

11 milých komentářů

Write milých komentářů
5. listopadu 2015 15:22 delete

Super recenze :) uděláš někdy recenzi na něco od Julese Verna nebo Agathy Cristie? :) nebo něco jinýho klasičtějšího :) :)

Reply
avatar
5. listopadu 2015 15:29 delete

Děkuji.. :) Od Julese Verna a Agathy Christie mám knihy načtené, tudíž recenze určitě budou. :) Přesný termín ti ale nepovím... Doufám, že tě potěším. :)

Reply
avatar
5. listopadu 2015 15:44 delete

No jo, Hunger Games. To je prostě srdcovka ❤ Naprosto s tebou ve všem souhlasím! Když jsem četla první díl, hrozně nadchla vůbec originalita knihy, protože takový formát jsem opravdu neznala. Celkem povedené mi přijdou i filmy, na které se ráda podívám. Mimochodem suoer blog, jen tak dál ;)

Reply
avatar
5. listopadu 2015 16:45 delete

Děkuji! Neuvěřitelně jsi mne potěšila! ❤ Přesně tak, Hunger Games jsou jen jedny a originální! :) Také si myslím, že jsou filmy povedené. Jsem ráda, že se ti blog líbí a snad tě nezklamu, budu se snažit! :)

Reply
avatar
5. listopadu 2015 21:35 delete

Moc krásná recenze :).Sama jsem si chtěla Hunger games koupit :).také všude slyším Hunger games Hunger games a zase Hunger games :D. Kamarádka Hunger games má a po tvé recenzi si knihu určitě přečtu :).Moc se těším na další recenzi :).

Reply
avatar
5. listopadu 2015 22:04 delete

Děláte mi všichni obrovskou radost, krásný komentář, moc ti za něj děkuji! ❤ Jsem zvědavá, jak se ti bude Hunger Games líbit. Recenze se chystají... ;)

Reply
avatar
Anonymní
AUTHOR
6. listopadu 2015 18:20 delete

až sem z toho dostal hlad...

Reply
avatar
6. listopadu 2015 19:03 delete

Nějaké dobré jídlo by to nejspíš chtělo, ne? :D

Reply
avatar
17. listopadu 2015 21:20 delete

Trilogii Hunger Games prostě zbožňuju <3 Neskutečně mě upoutal příběh a nemohla jsem se dočkat filmového zpracování. První dva díly nezklamaly, třetí trochu zaostává, snad bude druhá část lepší. Jinak je tvůj blog moc pěkný, dobrá práce! :)

Reply
avatar
17. listopadu 2015 21:25 delete

Já ji také naprosto zbožňuju! <3 Můžeme jen doufat, že se v druhé části poučí a zlepší se... :)
Díky moc za pochvalu a hezký komentář! :))

Reply
avatar
risi sisi
AUTHOR
24. listopadu 2015 22:28 delete Tento komentář byl odstraněn autorem.
avatar

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥