Recenze - Jsem roztříštěná

by - listopadu 11, 2015

Jsem roztříštěná

Tahereh Mafi

Počet stran: 287

Nakladatelství: CooBoo

 
Ahoj, přeji všem hezký večer. Dnes bych vám chtěla představit knížku, o jejíž známosti mezi čtenáři nemám moc velký přehled. Je to i tím, že už ji vlastním poměrně dlouhou dobu. Kdysi jsem si ji objednala prostřednictvím letáků, které jsou rozesílány do škol. A od té chvíle již uběhla pěkná doba. Zaujal mne jak popis Roztříštěné, tak její obálka, jejíž provedení je zajímavé. Dnešní generaci vládnou dystopické romány a nejrůznější série. Je jich skutečně mnoho a téma je to už poněkud omílané. Jsem roztříštěná se mi ale líbila a četla opravdu rychle. Určité prvky mi po nějaké chvíli už začínaly lézt na nervy, ale o tom až za chvíli...


(Jsem prokletá.) Mám dar.
(Jsem zrůda.) Jsem víc než jen člověk.
(Můj dotek je smrtící.) Můj dotek znamená sílu.
(Jsem jejich zbraň.) Budu se bránit. 



Jullietin dotek je smrtící a nikdo netuší proč. Okolí ji považuje za zrůdu, vlastní rodina se jí zřekla. Nový světový řád Obnova sliboval lidem pomoc v těch nejtěžších chvílích. To, co provedl světu, už nelze napravit. Roční období přestala existovat, jeden den mohou být spalující horka, následující sníh. Příroda je zničena, místy zamořena radiací. Po obloze přestali létat ptáci.


Julliet je vězněna dvě stě šedesátým čtvrtým dnem, když se v její cele objeví spolubydlící Adam. Již od začátku je jí povědomý a posléze zjišťuje, že se jedná o dávného spolužáka. O jediné dítě, které se k ní chovalo hezky. Obnova v čele s nelítostným Warnerem má však s Julliet jiné plány. Chce ji využít jako zbraň.

Hned, jak se mi do rukou Roztříštěná dostala,

jsem ji nemohla odložit. Příběh mě upoutal a připadal mi napínavý. Přeškrtávání vět je originální, nicméně se objevuje tak často, že už se mi to časem začínalo maličko protivit. Stejně tak neustálé opakování sousloví, slov, nebo vět. Jak říkám, je to určitě zajímavý nápad, ale čeho je moc, toho je příliš.

Julliet se zpočátku chovala poněkud přecitlivěle, alespoň na mne tak působila. Adam, no, Adam. Že bych si z něj sedla na zadek, to rozhodně ne. Zato Warner, správný záporák.
Jsem roztříštěná je prvním dílem z trilogie a já jej hodnotím kladně. Měla jsem problém odlepit se a to je důležité. Kniha vás musí vtáhnout do příběhu a nepustit vás. Této knize se to podařilo.

Hodnocení:

80%

You May Also Like

8 milých komentářů

  1. Chtěla jsem tě jenom upozornit na to, že nakladatelství je CooBoo :) Jinak super článek ! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, díky, to jsem nějak přehlédla, nejspíš jsem byla tak zabraná do práce, že jsem omylem napsala to, co jsem nechtěla. Hned to napravím! :) Opravdu děkuji. :))

      Vymazat
  2. Báro, skvělé! Jsem nadšená, ohromená, tvůj blog mě dostal. Čtu jednu recenzi za druhou. A to jsem si říkala, že se jen krátce podívám na nové zprávy a vypnu Pc, ale nemohu se odtrhnout. Dávno vím, že jsi dobrá, ale přesto mě rozsah tvé práce fakt ohromil. Těší mě, že máš první odezvy i od nakladatelství. Právě jsi získala dalšího fanouška!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě mi došla slova. Opravdu nevím, co mám na to říct... Já jsem nadšená a ohromená, Váš komentář mi udělal obrovitánskou radost! Takovou reakci jsem vůbec, ale vůbec nečekala... :o :) Strašně moc děkuji, netušíte, jak moc si toho vážím..! :)

      Vymazat

Vaše komentáře jsou pro mne největší odměnou. ♥

Copyright © Barbora Voříšková, 2015 - 2017

Není-li uvedeno jinak, vše, co naleznete na tomto blogu, bylo v krůpějích potu sesmoleno mou vlastní rukou. A proto vás žádám, respektujte autorská práva.