Recenze - Hvězdy nám nepřály

by - listopadu 10, 2015

Hvězdy nám nepřály

John Green

Počet stran: 240

Nakladatelství: Yoli

  
Příjemné odpoledne všem! V dnešní recenzi se podíváme do světa momentálně jedné z nejznámějších knih. Ano, další filozofická "Greenovka". Hvězdy nám nepřály jsem si koupila úplně jako první z knih Johna Greena. Tou dobou promítali v kinech film, čehož jsem mohla prostě využít a zhlédnout ho. Já jsem však z těch, kteří si raději přečtou knihu, něž aby se hned napoprvé pobláznili u filmu a pak zjistili, jak se věci doopravdy mají. Hvězdy nám nepřály Greena zpopularizovaly tak, že se o něm začalo mluvit snad ve všech koutech naší planety a možná i mimo ni. Dokonce i u nás vyšly Hvězdy jako jeho první kniha, až poté nasledovalo Hledání Aljašky a ostatní. Musím se přiznat. Když jsem si knihu kupovala, dávno předtím jsem už znala konec. Tak to dopadá, když máte kamarády, kteří vám s chutí vyspoilerují celý film. Zážitek z knihy mi to ale nijak nepokazilo a já si příběh vlastně docela užila.




Hazel Grace byla ve třinácti letech diagnostikována rakovina plic, nyní je jí  šestnáct a nikdo netuší, kam se bude její život dále ubírat. Celé dny tráví sledováním nikdy nekončícího pořadu Amerika hledá topmodelku a pořád dokola čte jednu a tu samou knihu - Císařský neduh od jejího nejoblíbenějšího spisovatele Petera van Houtena. Se svými přáteli se nestýká, je zázrakem, že ji rodiče přinutili k chození do podpůrné skupiny, kde se schází lidé s rakovinou v různých stádiích. Tam se poprvé seznamuje s okouzlujícím Augustusem Watersem, neboli Gusem, který zázrakem boj s rakovinou přežil a přišel "jen" o nohu.


Hazel a Gus spolu začínají trávit spoustu času, ať už hraním videoher, sledováním filmů, nebo obyčejným povídáním. Gus probouzí v Hazel novou chuť do života, ta si však moc dobře uvědomuje svou blížící se smrt, a proto se zpočátku bojí do Augustuse zamilovat, aby mu svým odchodem nezpůsobila bolest. Gus ji ale neustále přesvědčuje, že by si tu krásu zamilovanosti měli užít právě proto, že oba dobře vědí, jak málo času jim zbývá.

 

"Nejvtipnější smutný příběh"

 


Stejně jako ta obrovská skupina lidí jsem se i já nechala strhnout Hvězdnou vlnou plnou filozofie a citátů. Zprvu jsem měla mínění, že se do knihy vůbec pouštět nebudu a nekoupím si ji. Opak se stal pravdou. Hvězdy nám nepřály jsou poměrně tenký výtisk, není to žádný sedmi set stranový román, ostatně do takových se Green ani nepouští (prozatím). Děj mi ubíhal rychle, jak už jsem zmiňovala v předešlých recenzích, autor píše čtivým způsobem a svižným tempem. I když se o Hvězdách mluví jako o něčem neskutečně smutném, budete se u nich upřímně smát. Green má vkusný smysl pro humor a umí oslovit dnešní generaci, což je pro něj jedno velké plus.

    
Co si myslím o postavách? Hazel mi nijak nevadila. Inteligentní, milá, na vše má odpověď. Není tím typickým úkazem americké středoškolačky - věčně obletované naivní panenky, jejíž hlavní starostí je mít co největší fanklub, dokonalou image a post školní královny plesu. Hazel je vlastně obyčejná holka, kterou nešťastnou náhodou postihla smrtelná nemoc. Augustus na mě působil maličko namyšleně a suverénně. Byl to pouze první dojem a po zbytek knihy mi byl naopak celkem sympatický.
     
Příběh je napsán moc hezky, některé scény jsou opravdu originální, ať už jsou to ty romantičtější, nebo ty vtipné. Kniha je protkána citáty a spoustou filozofie - jak jinak, že? Nutí člověka zamyslet se nad svým vlastním životem a jako by mu říkala, ať si užívá života, dokud může. Nikdy totiž netušíme, co nám přinese zítřek.


Hodnocení:


Jak říká autor: " I za pár měsíců se dá prožít malá věčnost...". Doba strávená nad touto knihou rozhodně nebyla dlouhá několik měsíců, spíše dva dny, přesto by se však dala označit takovou malou věčností, která vám alespoň o kousek změní pohled na svět a odnesete si z ní spoustu dojmů.

85%


Mohlo by se vám také líbit:
Recenze-Hledání Aljašky 
Recenze-Papírová města
John Green a jeho nekonečna  


    

You May Also Like

12 milých komentářů

  1. Knihu Hvězdy nám nepřály jsem četla v angličtině a jsem moc ráda, že jsi na ni udělala recenzi, protože, přiznejme si to, moje úroveň angličtiny není tak vysoká, abych rozuměla každému slovu. :D Krásně jsi to všechno shrnula, takže už konečně na 100 % vím, o čem jsem to vlastně četla :DD Pokračuj, je to super...FAK že jo ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá, já mám doma v angličtině Anděly a démony a Šifru mistra Leonarda, ale ještě jsem se do nich nějak neodhodlala... :D Tak jsem ráda, že jsem ti alespoň nějak pomohla! :D Díky za hezký komentář, FAK... :D :)

      Vymazat
    2. Já četla Inferno (v češtině :D ), ale zas tak velký dojem to na mě neudělalo.

      Vymazat
    3. No, na Inferno recenze taky bude, ale mně se líbilo.. :D Já mám tenhle typ knížek prostě ráda. :)

      Vymazat
    4. No takhle...spíš mě to dost znepokojilo a vyděsilo zároveň :D

      Vymazat
    5. Jo, máš pravdu. Není nejlepší pocit představit si to jako realitu... :D

      Vymazat
  2. Moc pěkné,také jsem knihu četla :).Upřímně jsem do tý knížky blázen četla jsem jí asi desetkrát a furt dokola,mám podtrhané citáty a poznámky v knížce,jenom tužkou :).Moc se mi líbí tvoje recenze :),těším se na další!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! :) Jsem ráda, že jsem se ti trefila do noty. :) Přijde mi hrozně hezké, když někomu na knížce tak záleží, čte ji dokola a dělá si k ní poznámky. Člověk má pak takové osobní pouto... :) Opět hezký komentář, opravdu ti patří velké díky! :)

      Vymazat
  3. Knížku jsem zatím nečetla, ale viděla jsem film a ten se mi moc líbil :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se líbil film, knížku rozhodně doporučuji. :) Díky moc. :))

      Vymazat
  4. Díky této recenzi si knihu určitě koupím. Nakonec, film jsem neviděl, i přestože jej mám, podívám se (možná) po knize. Raději čtu. Pěkně píšeš. takjaka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si celkově radši přečtu knižní předlohy jako první, až poté zkouknu filmová zpracování. Děkuji moc, mám opravdu radost! Snad se Vám budou Hvězdy líbit. :))

      Vymazat

Vaše komentáře jsou pro mne největší odměnou. ♥

Copyright © Barbora Voříšková, 2015 - 2017

Není-li uvedeno jinak, vše, co naleznete na tomto blogu, bylo v krůpějích potu sesmoleno mou vlastní rukou. A proto vás žádám, respektujte autorská práva.