Tip na dárek - Otolína

by - prosince 19, 2016


Není tomu tak dávno, kdy mne oslovila společnost PRESCO GROUP s nabídkou spolupráce, což mimochodem zmiňuji již v předešlém článku, a jelikož Vánoce doslova klepají na dveře, pravděpodobně tento fotočlánek inspiruje ty, kteří marně vyhlížejí vhodný dárek svým ratolestem či mladší sourozencům. Krom tradičních zápisníků mi byla v balíčku zaslána překrásně zabalená knížka určená (nejen) dětem, jejíž grafická stránka mne stále nepřestává uchvacovat. Autorem Otolíny a žluté kočky není nikdo jiný než velmi oceňovaný britský spisovatel a ilustrátor Chris Riddel.

Jako milovník umění ocením spíše než příběh samotný celkové zpracování knihy, jež s nadšeně zatajeným dechem malého děcka neustále pozoruji. Není snadné recenzovat knihu pro nižší věkovou kategorii, ale mám-li být objektivní, Riddell zhmotnil zábavu, inteligenci, začínajícím čtenářům srozumitelný text, poutavost a pastvu pro oči do rozkošné knížky drobného formátu, která nejen zaujme, ale i ozdobí dětskou poličku. Vrátím-li se strojem času do svých osmi let, byla by Otolína přesně tím, čím by mne rodiče nejvíce potěšili. 

Hlavními hrdiny knihy jsou Otolína, vášnivá sběratelka všeho možného, a pan Moura, věrný přítel z norského močálu. Společně obývají apartmá číslo 243 ve čtvrtém patře mrakodrapu Pepřenka, zažívají rozličná dobrodružství, neznají nudu a tentokrát řeší záhadný případ mizení domácích mazlíčků na Třetí ulici, v němž má prsty zrádná žlutá kočka...


Otolína ztělesňuje velmi příjemnou četbu, přečíst ji mi trvalo méně než celou hodinu. Černo - červeno - bílá volba ilustrací dodává správný šmrnc a co si budeme vykládat, těšila jsem se, jakým obrázkem mne autor na každé následující stránce překvapí. Jen povězte sami, nejsou nádherné?


Doufám, že vás má "mini recenze"  na knihu naladila a pokud si stále lámete hlavu nad tím, jaký dárek pořídit svému blízkému mladšího věku, mohu vám Otolínu a žlutou kočku vřele doporučit. -Ozkoušeno na mém bráchovi, líbí se!-

Knížku můžete zakoupit zde. Do Vánoc ji máte doma. :)

Mnohokrát děkuji nejskvělejší paní Lucce z PRESCO, jak za božskou komunikaci, tak za nádherný balíček. 

You May Also Like

4 milých komentářů

  1. Ta kniha je úplně boží. Kresba, mylšnek,a příběh a všechno to okolo. Pro moji neteř jako dělané .)

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně skvělá volba, já třeba knížku dávám mladšímu bráškovi, ale stejně tak je vhodná i pro starší čtenáře :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře jsou pro nás největší odměnou. ♥