Svět knihy, pohlazení po duši

by - května 18, 2017

Ano, já vím, soupisy pocitů z letošního Světa knihy aktuálně kolují internetovými říčkami rychlostí blesku a kam člověku padne zrak, vidí knižní nadšence vášnivě debatovat o svých žhavých úlovcích či o blogerských srazech nabitých přátelskou atmosférou. Já sama letos výpravu na každoroční knižní svátek prvotně vůbec nezamýšlela, dokud mi v emailové schránce nepřistála pozvánka od Luciy Švorcové z Presca, jedné z nejmilejších osob, jaké jsem kdy poznala. A tak jsem se zcela spontánně vydala vlakem na veletrh již potřetí, tentokrát s Michalem po boku.

Víte, nezáleží na tom, kolik knih nakoupíte, v jak nesnesitelném vedru vláčíte tašky plné radostí nebo na množství navštívených akcí, důležitý je pocit, jenž proudí žilami jako adrenalin každému milovníku knih, při zkoumání nejzazších koutů plných papírových pokladů. A také ten pocit, kterým se opíjíte na konci dne s vědomím, že je vše tak, jak má být. S odstupem času pohlížíte na věci jinak, dost možná o poznání dospěleji, a tak pro mne tentokrát veletrh nezpodobňoval pouhou příležitost vyčerpat již beztak chabé úspory, ale šanci užít si skvělou atmosféru, nikam nespěchat.

¨
Jakmile jsme si vyzvedli vstupenky a přežili bez úhony úsečné štěkání na všechno a na všechny jedné agresivní, zřejmě nedočkavé ženštiny, směřovaly naše kroky do levého křídla a jestliže nás někdo skrytě pozoroval, musel být při našem pátém zahřívacím kolečku kolem stánků mírně znepokojen. Pět obkroužení, tak dlouho trvalo, než Zrzavej dotáhl Kudrnatou k vytyčenému cíli. (já jsem totiž příšerná stydlivka, aby bylo jasno) Má nervozita snad prolomila hranice veškerých měřítek a nemít svého společníka, běhala bych kolem paláce ještě v neděli, setkání však proběhlo tak přirozeně, mile a příjemně, až absolutně zbořilo pečlivě vystavěnou zeď strachu do poslední cihly. Lucia si s námi krásně popovídala nejen o knihách, předala nám nádherné dárečky a ukázala nejnovější tituly, ale především svým chováním potvrdila přetrvávající existenci hodných duší, jichž si je nutno vážit.

Krom pošetilého poletování z místa na místo, listování mezi stranami či pečlivého studování novinek bylo snad největším lákadlem piknikování pod korunami stromů, jelikož, buďme k sobě upřímní, všudypřítomné nedýchatelno je již léta nedílnou součástí knižního mraveniště. Skutečně jsem litovala jak nakladatelů uvnitř veškerého dění, kteří museli mít všeho plné zuby plné ruce práce, tak i znuděných výrazů žáků základních škol pod drilem třídních učitelek. Soucítím s vámi.

Každopádně my jsme si veletrh náležitě užili, nahráli audioknihu, koupili knížky, odpočinuli si v trávě s Magickým průvodcem světem pod pahorkem a Voláním netvora, nabrali zkušenosti a co víc, Lucia mi svou pozitivní náladou vdechla novou chuť opět psát, zlepšovat se, pracovat na sobě. Protože co je víc, když víte, že má vaše práce smysl? Letošní ročník mi přinesl mnoho, hřejivý pocit v srdci na prvním místě. A jaký byl váš Svět knihy?


Připojte se k pravidelným čtenářům a už vám neunikne ani jeden článek :)











You May Also Like

15 milých komentářů

  1. To je dobře, že sis veletrh užila. Těším se na nové články! ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrých duší je doopravdy velmi málo :( kdykoli je mi smutno vím že když zavítám na tento blog že se mi vždy zlepší nálada a chuť do života. Píšeš více než dokonale :) jen pokračuj a nikdy s tím nepřestávej :) tvůj tajný ctitel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nádherné, neskutečně si toho vážím, moc to pro mne znamená! Mnohokrát Ti děkuji❤

      Vymazat
  3. Skvělý článek a krásné fotky :) Já na veletrhu byla letos poprvé a jsem nadšená :) Líbila se mi ta atmosféra a hory knih všude okolo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a přesně tak! Ta atmosféra a všechno okolo, nádhera :)

      Vymazat
  4. Nám se na Svět knihy letos bohužel nepodařilo dostat, ale příště určitě plánujeme jít :)
    Jinak skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že vám to příště vyjde. :)
      Děkuji!!! :)

      Vymazat
  5. V Prescu jsou prostě úžasní, taštička od nich mě nesmírně potěšila :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda, že sis taky užila Svět knihy :) S Prescem se komunikuje skvěle, jsou tam vážně milí :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano! :) Někdy bych chtěla sebrat odvahu a setkat se s ostatními blogery. :) :D

      Vymazat
  7. Krásný článek, moc se mi líbí styl, jakým je podaný.
    Je fajn číst všechny ty zážitky očima ostatních. I já byla a byl to naprosto skvělý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuji! :)
      Jsem ráda, že jste si Svět knihy také užila. :)

      Vymazat
  8. Paní Švorcová je neskutečně úžasná! Já byla tak nadšená z jejího přístupu, ochoty a nadšenosti. Takže za mě velké plus z celého Světa knih.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře jsou pro mne největší odměnou. ♥

Copyright © Barbora Voříšková, 2015 - 2017

Vše, co naleznete na tomto blogu, podléhá autorským právům. Proto vás žádám, nekopírujte, nekraďte, nevydávejte cizí díla za své. Buďme k sobě féroví. Svět pak bude zase o kousek lepším místem.